2009年12月7日星期一

自信

很多人问,我的自信呢?
那我问会他们,哪你的自信呢?


每个人,自己的自信的存在,是没人看得到,
而是要发觉到。


自己没自信,是因为不想要。。 
不如把要的东西成为生活上的目标。。
把你的自信拿出来。。 


有时,自信好像老鼠。。
看到对它有害的东西,就不会出来了。。 
就好象人一样。。 
当一些比较难的事情发生的时候。。 
我们本身的自信就很难出来。。 


自信
需要勇气


大家
不要因为一次跌倒,而像老鼠一样怕了。。
我们要像老鹰一样。。 不管世界有多危险,它,在外都不是问题。
有自信的在旷阔的天空上飞翔。 

2 comments:

st3ve lim 说...

我的信心,
自我打从升学那天开始,
就已经在我手里握着,
问题,
就处在于我会不会去用它...

♫♪ Mingshu ♫♬♩ 说...

Shoghi Effendi said,

"…self has really two meanings, or is used in two senses, in the Bahá’í writings; one is self, the identity of the individual created by God. This is the self mentioned in such passages as “he hath known God who hath known himself”, etc. The other self is the ego, the dark, animalistic heritage each one of us has, the lower nature that can develop into a monster of selfishness, brutality, lust and so on. It is this self we must struggle against… in order to strengthen and free the spirit within us and help it to attain perfection."

FAITH and CONFIDENCE, we put it not to ourselves, but rather, we put it on HIM.

love,
Mingshu